De klok tikt door op Tenerife - Reisverslag uit Adeje, Spanje van Jordy Helden - WaarBenJij.nu De klok tikt door op Tenerife - Reisverslag uit Adeje, Spanje van Jordy Helden - WaarBenJij.nu

De klok tikt door op Tenerife

Blijf op de hoogte en volg Jordy

02 Augustus 2012 | Spanje, Adeje

En we zijn alweer een paar dagen verder dus weer een verslag van mijn belevenissen op Tenerife.

Doordat je veel doet op een dag gaat een dag hier ook snel voorbij. We beginnen 's morgens om 10.00 uur. Dan komt iedereen bijeen om de planning van de dag door te nemen. Om 10.30 ga je langs de zwembaden lopen om mensen erop attent te maken welke activiteiten vandaag plaatsvinden. Ook vraag je de mensen of alles goed gaat. Na de activiteit ga je naar de Miniclub. Deze is dan al open en je helpt daar de kinderen met de activiteit. Bij de miniclub worden verschillende activiteiten gedaan zoals knutselen, verven, koekjes bakken, bingo enz. Na het middageten doen we meestal repeteren voor shows, decors opbouwen of anderen werkzaamheden die gedaan moeten worden. Om 14.30 ga je weer een ronde langs het zwembad maken om de mensen te zeggen welke activiteit in de middag en avond plaatsvindt. De activiteiten die we 's morgens en 's middags doen zijn waterpolo, spinning, pilates, voetbal, tennis, aquabike, fittball enz.

Elke avond hebben we om 20.30 minidisco. Tijdens de minidisco doen we animatieliedjes dansen met de kinderen. Dit duurt tot ongeveer 21.00. Vervolgens volgt om 21.30 een show. Tijdens de shows moeten we de mensen welkom heten aan de deur, de lichten bedienen of deelnemen aan de shows. Op dit moment nemen we nog geen deel aan de shows maar binnenkort wel.

De omgeving hier in Tenerife is heel mooi. Je hebt mooie witte stranden met blauw water. Vanuit het strand zie je vaak de bergen. Verder is hier geen meter vlak. Alle straten lopen bergop of bergaf, het zijn allemaal smalle, gezellige straatjes en ze rijden hier als gekken. Ze hebben hier geen stoplichten dus overal zijn rotondes of splitsingen. De omgeving is dus heel variërend en heel mooi.

In het hotel komen verschillende soorten nationaliteiten. Er zijn veel Nederlanders (ook Limburgers), Belgen, Engelsen, Spanjaarden en Russen. Deze mensen hebben allemaal één ding gemeen. Ze hebben waarschijnlijk allemaal veel geld want een tweepersoonskamer voor één nacht kost hier 200 euro!!! Het is leuk om met deze verschillende mensen te praten want zo leer je anderen culturen en talen kennen.

Verder wordt het hier steeds leuker. Je raakt overal wel aan gewend, aan het weer, aan je collega's, aan de omgeving. Woensdagavond zijn we voor de eerste keer gaan stappen. Ook dit was een heel nieuwe en leuke belevenis. Ook hebben we al een aantal dagen op het strand kunnen liggen en kunnen genieten van het weer.

Ik hoop dat jullie door dit verslag weer een beetje inzicht hebben gekregen over mijn dagindelingen hier op Tenerife.

Hasta luego ....

P.s.voor Berry: De rubriek "deze chicks zijn niet nix" is in de maak. Ik ben er mee bezig en hoop in het volgende verslag iets van het resultaat te kunnen laten zien.

• 04 Augustus 2012 - 08:11

Marion:

Hoi Jordy,
    Wat een mooie verhalen en vooral ook die foto's. Geniet maar van deze mooie tijd. Dat kan niemand je meer afnemen. Goed te lezen dat je ervaring opdoet met de minidisco, kun je die in Nunhem ook leiden? haha.
    Heel veel plezier en succes, ik kijk al uit naar je volgende verslag.

Groetjes, Marion

• 04 Augustus 2012 - 11:02

Caris:

Ha die Jordy,

We hopen dat het met jou goed gaat. We hoorden van mam dat je wat pech hebt en hopelijk knap je snel op.
    Ook al hebben we geen computer, we blijven toch op de hoogte van je avonturen.

Groetjes gebroeders Caris

• 04 Augustus 2012 - 23:35

Berry:

Hoi Jordy,

Allereerst de complimenten voor het verslag!! Echt keurig geschreven, met kop en staart; chapeau!
    Als je mij nu als stagebegeleider neemt krijg je hiervoor een 9. Kun je alvast noteren!

Ook leuke foto's; alleen, ik zie iedere week wel die Tarzan, maar waar blijft Jane??

Ik merk dat je je draai al goed begint te vinden, prima toch.
    Alleen geloof ik dat er in jullie hotel wel een misverstand is.
    Jij hebt het over een duur hotel met kamers van € 200 per nacht.
    Dit is volgens mij niet juist. Je moet het zo zien:
    Entertainment van Nunhemse TOPARTIESTEN is normaal gesproken goed voor € 200 per persoon per dag.
    Dus eigenlijk krijgen ze het eten en de overnachtingen er gratis bij!!!

Trouwens, wel een prachtig hotel; hebben ze nog een Roggelse entertainer nodig? Mijn specialiteiten zijn: vlindertjes opblazen voor de kleintjes en gebitjes reinigen voor de oudjes.

Leuk dat je binnenkort ook aan de shows mag meedoen!
    Wat zijn jullie aan het oefenen?: Romeo en Julia?, Once Upon the Time in the West?, Barbapappa?
    Vertel hier de volgende keer maar eens iets over.

Fijn om te horen dat je werk maakt van de rubriek:" deze chicks zijn niet nix" Ik kijk er al naar uit. Hou het wel netjes want mam kijkt ook mee.

Maak er maar een geweldige tijd van, geniet en zorg er iedere week voor dat wij jaloers zijn op jouw prachtige avonturen. Denk er om:" allways look at the bright side of life".
    En een ongelukje of een beetje pech, och dat is zo vergeten en weegt niet op tegen de vele leuke momenten in je stage.

Veel plezier en tot de volgende week.

Groetjes,

Berrry

• 07 Augustus 2012 - 16:32

Bezoekerscentrum Leudal:

Beste Jordy,

Gelukkig heb je inmiddels je draai al gevonden in Tenerife. Blijkbaar heb je een druk dagprogramma.
    Kun je je al een beetje verstaanbaar maken in het Spaans?
    Namens Bezoekerscentrum Leudal wens ik je nog een heel mooie tijd in Tenerife! Werk ze, maar geniet ook van deze bijzondere ervaring!
    Heel veel groeten,

Paul Janssen
    Bezoekerscentrum Leudal, Haelen

• 07 Augustus 2012 - 20:33

Annie Peeters:

Hallo Jordy,

Al een beetje de draai gevonden? Volgens mij wel uit je verslag op te maken , en wat een prachtig hotel. Geniet maar van al het mooi's . Hoe gaat het met je spaans lukt het een beetje.
    Ik wens je veel succes ,en wacht weer op je volgende verslag.
    Groetjes Annie Peeters.

• 08 Augustus 2012 - 15:57

Opa En Oma Luijten:

Hallo Jordy,

Hoe is het ermee knul? Beetje ziek geweest? Hopelijk is alles weer vergeten. Wat heb je een geweldig hotel. Geen wonder dat dat € 200,00 euro per nacht kost. Geniet verder nog van het werk en de vakantie.
    Heel veel groetjes van opa en oma Luijten