De eerste week - Reisverslag uit Adeje, Spanje van Jordy Helden - WaarBenJij.nu De eerste week - Reisverslag uit Adeje, Spanje van Jordy Helden - WaarBenJij.nu

De eerste week

Blijf op de hoogte en volg Jordy

28 Juli 2012 | Spanje, Adeje

De eerste week van mijn stage zit er bijna op. Deze week stond vooral in het teken van wennen aan... Ik moet heel erg wennen aan de taal. Ze praten Spaans en ook nog eens zo snel dat je nog geen één woord ervan verstaat. Verder is het continue warm hier. Dus afkoelen doet het hier niet, ook niet 's nachts. Dit is ook even wennen want alles voelt klam en warm aan. Gelukkig hebben we wel een soort van airco en een koelkast op onze kamer.

Verder leer ik het animatie team steeds beter kennen. Je kunt er goed mee praten en ook veel aan hun vragen over van alles. Het hotel is verder heel mooi maar ik moet me vooral ophouden in de personeelszalen en ik mag dus in mijn vrije tijd niet in het hotel zelf komen. Wel hebben we een gewone hotelkamer.

Mijn werkdagen zijn best lang maar wel met genoeg rust ertussen zodat het wel te doen is. Overdag werk ik van 10.00 's morgens t/m 16.00 's middags. En 's avonds werk ik van 20.00 t/m 23.00 of 24.00. Dus tussen 16.00 en 20.00 uur heb ik meestal tijd om te rusten, te eten en te douchen. Afgelopen week heb ik van maandag t/m donderdag gewerkt. Vrijdag en zaterdag heb ik vrij gehad.

Behalve het werk in het hotel heb ik al door de omgeving gelopen om te zien wat er allemaal is. Ook heb ik al veel benodigdheden gekocht en zijn we natuurlijk ook al naar het strand geweest.

Deze week was dus een week om te wennen. Dit betekent dus ook wel dat het een moeilijke week was omdat je wel gewoon moet werken. Ook de werkzaamheden zijn heel erg wennen en je wordt tijdens het werk dus een beetje in het diepe gegooid. Al deze facetten maken de eerste weken wel de moeilijkste en dat heb ik ook wel doorgehad. Verder gaat alles goed hier in Tenerife met mij.

Ik probeer jullie weer op de hoogte te houden van miijn ontwikkelingen op Tenerife. Hasta luego buenos amigos


  • 29 Juli 2012 - 00:47

    Berry:

    Hey die Jordy,

    Leuk om je weekverslag te lezen!
    Blijf dit iedere week doen, voor ons, maar ook voor jezelf.
    Zie dit reisverslag zeker ook als je sollicitatiebrief voor straks.
    maak het lekker positief, dat is het tenslotte ook!!

    Nu heb je even aan de wereld buiten Nunhem moeten wennen, is ook niet nix.
    Maar neem maar van mij aan, de tijd die je nu in Tenerife hebt, zal later een geweldige tijd zijn om op terug te kijken.
    Ik hoop dan ook dat je de volgende week wat leuke dingen vertelt over de mooie omgeving daarzo, wat je allemaal aan leuke dingen moet doen om de mensen te onderhouden en als vast item van de week:
    "deze chicks zijn niet nix" (een leuke fotocollage van leuke mensen die je ontmoet hebt. Kunnen mooie meiden zijn, maar ook omaatjes zonder gebit)

    kortom: "this is the time of your life, make it happen!!!"

    Ik wens je een prachtige week toe en zie nu al uit naar je leuke verslag van de komende week. AMUSEER JE!!
    Laat Nunhem maar eens zien dat jij de hele wereld aankunt!!

    Groetjes,

    Berry

  • 29 Juli 2012 - 02:52

    Pap:

    Hey kerel,

    wennen was het voor jou de 1e week...maar niet alleen voor jou. Ze zeggen wel eens dat je iets mist als het er niet meer is. Dat is een waarheid als een koe! Na deze 1e week zonder jou thuis mis ik je aanwezigheid, je gezeur, je blije momenten, je verdrietige momenten. Dit komt ook wel weer goed want je bent er gelukkig gewoon nog alleen 4 1/2 uur bij ons vandaan en met skypen brengen we je weer dichtbij.
    Je hebt de 1e week van je stage goed doorstaan ondanks dat er in een korte tijd veel veranderd is voor jou. Je bent een doorzetter en je komt er wel daar ben ik niet bang voor maar ga vooral je eigen weg en ben niet bang om fouten te maken of iets nieuws uit te proberen. Soms moet je daarvoor bepaalde personen links laten liggen om dit te kunnen bereiken dus ik zou zeggen "go for it" en kijk niet achterom maar vooruit! Neem de uitdaging aan en maak er in Tenerife een leuke en leerzame tijd van waarop je naderhand met veel plezier terug kunt kijken.

    Puike foto van jou hierboven; kun je zien dat je toch veel op mij lijkt! uche, uche (grapje, moet kunnen toch en ja ik heb een paar glazen rosé gehad).
    Ik boek dit weekend Tenerife voor mam en mij voor laatst september dus je zult ons dan zien of je wilt of niet!

    Jordy, éxito y hacer algo de mi amigo

    Groetjes pap

  • 29 Juli 2012 - 09:55

    Ger En Diny Van De Rieth:

    Ha Jordy,

    Ook wij volgen je avontuur. Hoef je mam niet zoveel te vertellen.
    Janou zei ook al dat het rustig was thuis, niemand om mee te bekvechten.
    Je maakt lange werkdagen zie ik, 's morgens met kinderen? En wat doe je dan 's avonds?
    Met Nûnums kallen zul je daar niet ver komen, alles in het engels? Knap hoor.
    Mooie omgeving daar, aan te foto's te zien. Echt blauw water, zie je hier in de baek niet.

    Werk ze en vooral, geniet ervan. Ook van het weer.
    Na 3 dagen hitte kunnen wij hier al weer de lange mouwen aan.

    Groetjes en tot weer eens.
    Ger en Diny



  • 02 Augustus 2012 - 20:38

    Har En Marleen:

    Ola Jordy,

    Het is toch helemaal tegek dat je zo`n kans krijgt om een heel mooi stukje van de wereld te ontdekken.
    Tenerife is een mooi en gezellig eiland okè wel warm en ze spreken er geen Nunhems..!
    maar ze hebben er wel mooie stranden[ met "leuke"meiden]
    hopenlijk wen je er snel en kun je van al dat moois ook echt genieten.

    veel succes,
    Har en Marleen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Adeje

Jordy

Actief sinds 17 April 2012
Verslag gelezen: 279
Totaal aantal bezoekers 13188

Voorgaande reizen:

23 Juli 2012 - 02 November 2012

Buitenlandse stage naar Tenerife

Landen bezocht: